Pályázati felhívás - könyvtárigazgató munkakör betöltésére

Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény, a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény, a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egyes kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X.30.) EMMI rendeletben foglaltak alapján pályázatot hirdet a

Helischer József Városi Könyvtár Esztergom igazgató munkakörének betöltésére

A munkavégzés helye: 2500 Esztergom, Bánomi út 8.

Az ellátandó munkakör: igazgató (vezető állású munkavállaló)

A munkaviszony időtartama: határozott idejű munkaviszony, 2026. március 21-től 2029. március 20-ig

A munkáltatói jogkör gyakorlója az igazgató munkaviszonyának befejező időpontját követően a kulturális munkakörben határozatlan időre történő továbbfoglalkoztatás lehetőségét nem biztosítja.

A foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő

A munkakörbe tartozó lényeges feladatok:

· A pályázatban kidolgozott vezetői program és a fenntartó által jóváhagyott éves munkaterv alapján történő feladatellátás;

· A könyvtári gyűjtemény és könyvtári szolgáltatások helyi igényeknek megfelelő alakítása, a könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása, a könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme, közhasznú információs szolgáltatás nyújtása, helyismereti információk és dokumentumok gyűjtése, más könyvtárak állományának és szolgáltatásainak elérése, illetve ezen feladatok magas színvonalon történő ellátása;

· Az intézmény rendeltetésszerű és gazdaságos működésének biztosítása;

· Együttműködés a fenntartó illetékes szervezeti egységeivel;

· Együttműködés a város intézményeivel, a kulturális tevékenységet végző civil szervezetekkel;

· A munkáltatói jogok gyakorlása az intézményben.

Munkabér és juttatások: A munkabér és egyéb juttatások megállapítása a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényben foglaltak szerint, a felek megegyezése alapján történik.

Pályázati feltételek:

· A 39/2020.(X.30.) EMMI rendelet 1. melléklet 4. pontjában meghatározott szakirányú felsőfokú végzettség

· KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret

· Végzettségének, szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlat

· A munkakör ellátásához szükséges magyar nyelvtudás

· Cselekvőképesség

· Büntetlen előélet és annak igazolása, hogy a pályázó nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatásától eltiltás hatálya alatt

· Vagyonnyilatkozat tételi eljárás lefolytatása

· Államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés igazolt elvégzése, ennek hiányában a munkakör betöltését követően köteles a képzést elvégezni és az azt igazoló okiratot bemutatni. A képzés esetleges költségeit az Intézmény éves költségvetésébe kell betervezni.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:

· Szakirányú egyetemi végzettség

· Intézményvezetői tapasztalat

A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

· A végzettséget, szakképzettséget, idegennyelv-ismeretet tanúsító okiratok egyszerű másolata;

· A jogszabályban meghatározottak szerinti szakmai gyakorlatot igazoló okiratok egyszerű másolata;

· Szakmai önéletrajz;

· A szakmai, vagy szakirányú tudományos tevékenység bemutatása;

· Az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó részletes szakmai és vezetési program;

· Három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány, vagy az annak megkéréséről szóló postai feladóvevény másolata;

· Pályázó arról szóló nyilatkozata, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul;

· Nyilatkozat vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség vállalásáról;

· Pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, amennyiben a pályázatát a Közgyűlés, nyílt ülésen tárgyalja;

· Nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy megválasztása esetén - a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 211. §-a szerinti – a személyével kapcsolatban esetleg fennálló összeférhetetlenséget törvényes határidőn belül megszünteti.

A pályáztató a pályázati határidő leteltét követően – az erkölcsi bizonyítványnak legkésőbb a szakmai bizottság meghallgatásán történő bemutatását kivéve – hiánypótlási lehetőséget nem biztosít.

A pályázatot Esztergom Megyei Jogú Város Polgármesterének címezve zárt borítékban, az alábbi szöveg megjelölésével kérjük megküldeni:

„Helischer József Városi Könyvtár, Esztergom igazgatói pályázat”

A pályázati kiírás Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzatának és a kulturális intézmény honlapján és a KÖZSZOLGÁLLÁS honlapján kerül közzétételre.

A pályázat elbírálásának módja, rendje:

• Az érvényes pályázatot benyújtó pályázót a pályázati határidő lejártát követő harminc napon belül a munkáltatói jogkör gyakorlója által létrehozott – a kulturális intézmény alapfeladatait érintően szakértelemmel rendelkező tagokból álló – bizottság hallgatja meg.

• A pályázatokat a bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata felkérésére szakbizottság véleményezi.

• A pályázat eredményéről és a kinevezésről a szakértői bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a pályázati határidő lejártát követő 60 napon belül vagy a soron következő ülésén dönt.

A pályázat kiírója fenntartja magának a pályázati kiírás visszavonásának, valamint a pályázati eljárás eredménytelenné nyilvánításának jogát.

 

A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítás az alábbi elérhetőségeken kérhető:

Esztergom Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Jegyzői Osztály

2500 Esztergom, Széchenyi tér 1., Tel.: 06-33-542-017